• Veel gestelde vragen: werkzoekenden

    • Financieel:

     

    - Is de stage betaald?

    De regelingen zijn per gemeente of bedrijf verschillend.

     

    - Worden de reiskosten vergoed?

    Ja, de reiskosten worden door de organisatie waar je stage loopt volledig vergoed. Zowel naar het werk als naar de opleidingslocatie.

     

    - Krijg ik na de opleiding een baan?

    Na de opleiding heeft 80% van de deelnemers binnen 6 maanden een baan binnen klantcontact gevonden. Sommige organisaties, bijvoorbeeld KPN, geven bij goed functioneren een baangarantie.

     

    Algemene zaken:

     

    - Hoe vraag ik akkoord aan mijn consulent (bij het ontvangen van een uitkering)

    Dit doe je zelf bij jouw contactpersoon van het UWV/Werkgeverservicepunt. Goed wanneer je jouw consulent verwijst naar de erkend-talent website of contact met Ocaro laat opnemen.

     

    - Waar vindt de opleiding plaats?

    De opleiding vindt regionaal plaats op locatie bij een van de gemeentes/bedrijven. Indien we hiervan afwijken, dan stellen wij je hiervan tijdig op de hoogte.

     

    - Waar vindt mijn stage plaats?

    De BPV (=stageuren) worden voltooid bij de gemeente of het bedrijf waar je de praktijkervaring opdoet. Hierbij kan een voorkeur aangegeven worden voor een bepaald stageadres, maar dit is geen garantie. In de praktijk loop je wel vaak stage op het adres waar je dicht bij in de buurt woont.

     

    - Op welke dagen moet ik werken?

    Dit staat niet van te voren vast en wordt afgestemd met de werkgever ter plaatse

     

    - Moet ik verkopen aan de telefoon?

    Nee, in de regel hoef je niet te verkopen. Bij sommige organisaties zoals bij KPN, zit er een commercieel onderdeel in. Je moet dan in staat zijn om een goed advies aan de klant te geven.

All Posts
×