• Veel gestelde vragen: werkzoekenden

    Financieel:

     

    - Is de stage betaald?

    De regelingen zijn per gemeente of bedrijf verschillend.

     

    - Worden de reiskosten vergoed?

    Ja de reiskosten worden door de organisatie waar u stage loopt volledig vergoed.

     

    - Krijg ik na de opleiding een baan?

    Deze garantie is er niet. Na de opleiding heeft echter 80% van de deelnemers binnen 6 maanden een baan binnen klantcontact gevonden.

     

    Algemene zaken:

     

    - Hoe vraag ik akkoord aan mijn consulent (bij het ontvangen van een uitkering)

    Dit doet de kandidaat zelf bij zijn/haar contactpersoon bij het UWV/Werkgeverservicepunt. Goed wanneer de kandidaat zijn/haar consulent verwijst naar de erkend-talent website of contact met Ocaro laat opnemen.

     

    - Waar vindt de opleiding plaats?

    De opleiding vindt regionaal plaats op locatie bij een van de gemeentes/bedrijven. Om dit zo behapbaar mogelijk te maken, zal dit in een straal van circa 40km van de eigen stageplaats plaatsvinden

     

    - Waar vindt mijn stage plaats?

    De BPV (=stageuren) worden voltooid bij de gemeente of het bedrijf waar de deelnemer de praktijkervaring opdoet. Hierbij kan een voorkeur aangegeven worden voor een bepaald stageadres, maar dit is geen garantie. In de praktijk lopen de deelnemers wel vaak stage op het adres waar zij dicht bij in de buurt wonen

     

    - Op welke dagen moet ik werken?

    Dit staat niet van te voren vast en wordt afgestemd met de werkgever ter plaatse

     

    - Moet ik verkopen aan de telefoon?

    Bij bepaalde stages kan het zijn dat er een commerciële component aan verbonden is (zoals bij een in-company klas als KPN). De meeste stageadressen zoals gemeentes, woningcorporaties en bedrijven als FBTO hebben dit níét.

All Posts
×